Prince of Persia: The Lost Crown – Detaily a gameplay ukázka!
Série Prince of Persia se po třinácti letech vrací v titulu „Prince of Persia: The Lost Crown“, přináší nový pohled na dobrodružství. Vývojářský tým z Ubisoft Montpellier pod vedením Mounira Radiho se těší na obnovení série a zdá se, že nový přístup může být přesně tím, co fanoušci potřebují.
Jedním z klíčových prvků je rozhodnutí vrátit se ke 2D kořenům série, což představuje odvážný krok po předchozích 3D titulech. Radi zdůrazňuje, že rozhodnutí nebylo nařízením shora, ale vzešlo přímo od týmu. S rozvojem hry od roku 2019 měli vývojáři čas detailně prozkoumat dědictví série a analyticky zvážit, co by mohlo přinést nový dech do Prince of Persia.
Mounir Radi, šéf vývoje, vyjádřil přání vrátit se ke kořenům a zachovat původní tón, zejména co se týče pocitu strachu a izolace z původních 2D her. Hra se také inspiruje žánrem „Metroidvania,“ což naznačuje prozkoumávání prostředí a odemykání nových schopností, přičemž se zaměřuje na emoční zážitek hráče. Hra se však nevyhýbá odkazům na úspěšné 3D tituly jako „Sands of Time.“ Radi zdůrazňuje, že při návratu k 2D chtějí zachovat kvalitu a nechtějí, aby to vypadalo jako krok zpět. Veškeré úsilí je vynakládáno na to, aby nová hra nabídla atraktivní a poutavý zážitek.
Některé nečekané vlivy na design hry zahrnují inspiraci bojovými hrami. Radi si cení elegantního přístupu některých bojových her, jako jsou Smash Bros. a Street Fighter, a snaží se přenést jejich spektakulární prvky do 2D akce Prince of Persia. Podle dostupných informací nabídne hra zajímavý bojový systém s důrazem na postavení hráče, kombinovaný s rychlými útoky a zábavnými souboji. Hráči budou moci využívat speciální schopnosti a vytvářet strategie pro porážku nepřátel.
Hra také získala inspiraci z her Rayman Origins a Legends, což přináší do platformových prvků hry smysl pro hudebnost a rytmus. Radi zdůrazňuje, že i když jsou Prince of Persia a Rayman odlišné hry, tým se snaží aplikovat naučené lekce na vylepšení herních prvků.
Příběh hry začíná na bitevním poli, kde se hráč stane Sargonem, nejmladším z Nemrtvých, který má za úkol zachránit prince Ghassana. Hra přechází do mystické hory Qaf, což otevírá prostor pro průzkum a objevování nových schopností.
Při pohledu na úvodní hodiny hry, které autor hrál, je zjevné, že hra nabízí dynamický a poutavý zážitek. Autor vychvaluje strukturu hry, která připomíná Metroid, s různými cestami, které vyžadují nové dovednosti hráče.
Jedním z inovativních prvků hry je možnost hráče vytvářet „Memory Shards,“ což jsou fotografie okolí, které slouží jako poznámky na mapě. Tento prvek umožňuje hráčům lépe orientovat se v prostředí a řešit obtížné úkoly.
Pohled na oblast zvanou „The Pit of Eternal Sands“ odhaluje nové mechaniky ovlivňující čas. Autor popisuje oblast inspirovanou „Sands of Time,“ kde všechno funguje v opačném směru. Jsou představeny nové schopnosti, které hráč může využívat ke změně prostředí a taktickým pohybům.
Celkově se zdá, že „Prince of Persia: The Lost Crown“ slibuje zajímavý návrat série s novým pohledem na známé prvky. S očekáváním vydání hry začátkem příštího roku si fanoušci mohou slibovat poutavý a inovativní zážitek, který přinese novou kapitolu do světa Prince of Persia.