Project Reality: Battlefield 2 – RECENZE – Stará dobrá taktická střílečka

Project Reality je hra kombinující FPS a taktické žánry. Hra se snaží vytvořit hráčům prostředí, ve kterém by sami nebo se svým týmem mohli opatrně postupovat a pomalu čistit mapu. V roce 2015 se z modu do Battlefieldu 2 stala samostatná hra. Za hrou stojí tvůrci z The Project Reality Team, kteří nedávno vydali vlastní hru The Squad, navazující na Project Reality.

Vývojář: The Project Reality Team

Platforma: Microsoft Windows

Datum vydání: 8. červenec 2015

Project Reality se dá hrát v pěti různých herních modech. Insurgecny mod se zaměřuje na dva týmy, jeden brání body na mapě, zatímco další tým plní nějaký úkol, například zneškodnění nějaké zbraně. Další dva se soustředí na klasické dobývání bodů a jejich udržení. Většinou jde o zabírání v určitém pořadí, jenom aby to bylo trochu těžší. Command and Control je mod bez bodů na mapě. A poslední je Vehicle Warfare, zaměřený na vozidla ve hře.

Na rozdíl od Battlefieldu 2 je tady obrovská hromada vybavení. Jsou tady všechny zbraně, které byste v takové hře čekali. Najdete tady techniku z první světové i dnešní doby (je tady i F/A-18). Ve hře je několik desítek map, na kterých můžete hrát za ozbrojené síly Spojeného Království, Spojených Států, Německa, Israele, Ruska, Číny, Kanady a dalších. Pokud by vám snad něco chybělo, dá se to stáhnout a hodit do hry.

Všechno ve hře má svoje pravidla, abyste mohli hrát například za medika, musíte si nejdříve vzít odpovídající kit na začátku hry. Stejně tak pokud chce pilotovat, potřebuje kit. Když hráč zemře, spawne se na vybraném bodě, které vytvořil vůdce týmu nebo v táboře. Na většině herních serverů se pravidla musí dodržovat. Hráči CoDka by tady asi moc nepochodili a rychle vyletěli ze serveru. Většinou PR hrají starší hráči, kteří si opravdu chtějí zahrát taktickou hru, takže malé děti nejsou problém.

Offworld Industries je jedno z těch studií, kterým zálež na tom, co svým hráčům nabízejí. Kromě Battlefieldu 2 udělali i mod pro ARMA 2. Dali si dost práce s tím, aby z BFka udělali fungující hru. PR: BF 2  je skvělá hra pro ty, kteří se nechtějí kupovat ARMA, rádi se plíží lesem a dobývají mapu. Samozřejmě doporučuji hrát se skupinou lidí a domlouvat se, co dál. Nejlepší zábava na blížící se dlouhé zimní večery.

Hodnocení 9/10