Project Winter – Recenze – Poslední šance podrazit ostatní v roce 2019!

Konec roku 2019 se rychle blíží, na Špindl už se nikdo nedostane, a i když se ve vašem okolí nechystá žádná pořádná party, se správnými zásobami si můžete užít Silvestr z pohodlí svého domova. Jako první musíte podniknout nájezd na ledničku, dát chladit Rychlý špunty a svolat lidi, kteří mají chuť na trochu multiplayeru. Project Winter je perfektní hra na Silvestr!

• Datum vydání: 23. května 2019
  • Vývojář: Other Ocean Interactive
  • Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch

Project Winter je hra pro 8 hráčů, která se nejlíp hraje s lidmi, které dobře a dlouho znáte. Cílem hry je dostat se bezpečně z tábora. Klíčem k úspěchu je komunikace a týmová práce. Společně sbíráte suroviny, opravujete budovy a dohromady jste připraveni na všechno, co si pro vás divočina přichystá, ale má to háček. Mezi osmi hráči jsou dva zrádci.

Aby Project Winter fungoval musí všichni hráči hrát přesvědčivě svoje role a ideálně nevykecat hned na začátku kola, že jsou zrádci. Proto je lepší hrát s lidmi, které ve skutečnosti znáte a víte, že nebudou hru kazit.

Hra je navržená tak, aby dala zrádcům dostatek příležitostí podrazit jejich spoluhráče, ale na druhou stranu napovídá přeživším, kdo by mohl být zrádce. V praxi to funguje tak, že jakmile jeden hráč poodejde a zmizí z vaší obrazovky, nevíte, kde je, dokud vám to neřekne. Ve hře jsou speciální bedničky pro zrádce se zbraněmi a jedem. Možná si tak všimnete, že když jste před pár minutami procházeli kolem bedny, byla zavřená, ale potom co jeden ze spoluhráčů odešel, je otevřená.

Obvinit někoho ze zrady není zase tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. To, že některý z hráčů odešel, může mít naprosto logické vysvětlení, třeba našel materiál, který už dlouho hledal a prostě odešel craftit. Navíc, když někoho obviníte, většinou se za něj někdo jiný ze skupiny postaví.

Project Winter je skvělá hra, protože nic neprověří vaše přátelství tak, jako nedůvěřivost a podezíravost. Hra se samozřejmě dá hrát i s lidmi, které jste v životě neviděli, ale s těmi většinou neprobíráte jednotlivá herní kola. A přicházíte o trochu té zábavy navíc.

Hodnocení 7/10