Průzkum společnosti PayPal a SuperData o e-sportu

Generace elektronických sportů: nový průzkum společnosti PayPal předpovídá meziroční růst trhu elektronických sportů v Česku o 23 %

Nový průzkum společností PayPal a SuperData:

Příjmy z elektronických sportů v Europě v roce 2018 dosáhnou objemu 345 milionů dolarů.

V příjmech z elektronických sportů vede Švédsko, Francie zaznamenává největší nárůst publika.

Mnoho lidí se domnívá, že soutěžní hraní je nejpopulárnější ve východní Asii, kde žije nejvyšší počet uživatelů internetu. Evropa nicméně rychle srovnává krok. Mezi zeměmi zařazenými do průzkumu vede Švédsko (domov jednoho z nejpopulárnějších hráčů a komentátorů, youtubera, který si říká PewDiePie) spolu s Ruskem, Francií a Spojeným království, a to jak co do velikosti trhu elektronických sportů z hlediska příjmů, tak co do počtu diváků. Ve Švédsku přesáhly příjmy z této oblasti v roce 2016 částku 40 milionů dolarů.

V Česku činily příjmy ve stejném období více než 3 miliony dolarů a do roku 2018 by se měly vyšplhat na téměř 3,3 milionů dolarů.

Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro severní a střední Evropu, řekl: „I český trh elektronických sportů vypadá slibně. Zdejší publikum dál plynule roste a do roku 2018 tady bude téměř 360 000 pravidelných uživatelů. Je zřejmé, že zájem Čechů o soutěžní hraní vzrůstá a že bychom tomuto odvětví měli věnovat zvláštní pozornost. Víme, jak důležité je zajistit u každé transakce bezproblémovou platbu, ať už jde o koupi letenek, nebo kouzelného meče pro trpaslíka v 99. úrovni hry.“

Elektronické sporty baví generaci přelomu tisíciletí

Mladí lidé narození okolo začátku 21. století momentálně tvoří jednu z nejpočetnějších generací spotřebitelů a utvářejí trendy v mnoha oblastech, včetně elektronických sportů. Podle společnosti SuperData tato generace odvětví digitálních her takřka bezvýhradně ovládá. Mezi zájemci o elektronické sporty převládají věkové kategorie 18–24 let a 25–34 let (dohromady tvoří 62 % celoevropského publika, v Česku do nich spadá 56 % všech hráčů). Jen 10 % fanoušků je starších než 45 let.

Z rozdělení podle pohlaví sice vyplývá, že elektronické sporty baví převážně muže (v Evropě se jedná o 84 % hráčů oproti 16 % žen), v některých zemích je ale zastoupení žen výraznější: ve Švédsku mají 24% podíl, ve Francii a Spojeném království je jich shodně po 22 % a v Polsku 19 %. Nejnižší podíl hráček má Izrael, kde je žen mezi fanoušky pouze 10 %.

Průzkum společnosti SuperData zjistil, že v Severní Americe klání v elektronických sportech pravidelně sleduje 33 milionů lidí, přes 71 % diváků oblíbených her přitom spadá do věkové kategorie 18–34 let.

Společnost SuperData počítá metriky trhu elektronických sportů a velikost publika na základě dat shromážděných přímo od sportovních týmů, ze streamovacích platforem, transakcí týkajících se souvisejícího zboží a ze spotřebitelských studií.

Převzato z emailu od Brady Clough

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *