Průzkum – Většina hráčů preferuje Singleplayer!

Přestože live-service hry a mikrotransakce dominují trhu, stále více hráčů vyhledává single-playerové zážitky. Podle průzkumu společnosti MIDiA Research dává 53 % hráčů přednost sólo hraní. Tento trend se nejvýrazněji projevuje u starších hráčů – u hráčů nad 55 let preferuje singleplayer dokonce 74 % z nich. Mladší generace sice více inklinují k multiplayeru a PvP, ale s věkem a narůstajícími životními povinnostmi se upřednostňování solo her stává výraznější.

Proč selhávají multiplayerové pokusy?

Za poslední roky se mnoho vývojářských studií nechalo zlákat obrovským úspěchem her jako Fortnite, League of Legends nebo Genshin Impact. Hráči tráví stovky hodin v těchto hrách, což přitahuje vývojáře i vydavatele, aby se pokusili o vlastní live-service hit. Přestože se na tento model upínala obrovská očekávání, mnohé pokusy ztroskotaly.

Významná studia, která si vydobyla své místo na herní scéně díky singleplayerovým titulům, byla často tlačena do vývoje live-service her, jenže výsledky zdaleka nesplňovaly očekávání. Například hry jako Anthem od EA BioWare, Marvel’s Avengers od Crystal Dynamics nebo Redfall od Arkane nedokázaly oslovit hráče a skončily jako komerční propadáky. Tento trend ukazuje, že ne každý titul má potenciál prorazit v přesyceném světě live-service her, a možná právě zde spočívá jedna z největších výzev.

Single-playerové tituly jsou na vzestupu

Zatímco některé live-service tituly mizí z trhu dříve, než se vůbec stačí rozběhnout, single-playerové hry stále lámou rekordy. A to nejen díky zavedeným značkám, jako jsou Zelda nebo Spider-Man, ale také díky novým franšízám. Hry jako Elden Ring s 25 miliony prodanými kopiemi nebo Black Myth Wukong, které se také prodalo přes 20 milionů kopií, ukazují, že o kvalitní single-playerové hry je mezi hráči stále velký zájem.

Proč jsou single-player hry stále tak úspěšné? Na jedné straně stojí možnost ponořit se do příběhu bez nutnosti synchronizovat se s ostatními hráči nebo být vázán na online služby. Na druhé straně hraje velkou roli skutečnost, že mnoho hráčů s věkem a rostoucími životními závazky upřednostňuje hry, které si mohou užít sami.

Návrat ke kořenům

Live-service hry sice lákají vydavatele dlouhodobými příjmy z mikrotransakcí, ale single-player tituly mají stále nezastupitelnou roli na herním trhu. Rostoucí počet hráčů hledá zážitky, které si mohou užít o samotě, což z nich dělá atraktivní trh pro vývojáře. Navíc s věkem se preference hráčů mění ve prospěch solo her, což naznačuje, že budoucnost single-playeru je velmi slibná. Vývojáři a vydavatelé by proto měli zvážit návrat ke kořenům.

Jeden myslel na “Průzkum – Většina hráčů preferuje Singleplayer!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *