Quantic Dream – Králové vizuálů – TÉMA – část.1
Quantic Dream nejsou na herní scéně žádnými nováčky, ačkoliv nevlastní dalekosáhlé portfolio plné her, stali se jakýmsi ztělesněním herní dokonalosti a inspirovali již mnohá začínající studia. Roku 1997 zakládá zkušený multivývojář David Cage novou firmu, kde by mohl zrealizovat své nápady a dát jim nový rozměr. Firma nevytváří pouze hry, ale také poskytuje motion capture služby filmům, což je na herní scéně nevídanou záležitostí. V počátcích tvořili hry pouze na platformu PC, později přešli s druhým počinem i na konzole (PS2,XBOX) a s řadovou trojkou kompletně migrovali na PlayStation.
V roce 1999 vydal Quantic Dream svoji prvotinu s názvem Omikron: The Nomad Soul (Omikron: Duše nomáda), která byla směsicí adventury, FPS, bojovky a dokonce i puzzle. Ačkoliv se hra setkala se smíšenou kritikou, studio uvažovalo o pokračovaní, z jenž sešlo kvůli přípravám nového projektu Indigo Prophecy (neboli Fahrenheit). Největším překvapením bylo cameo Davida Bowieho, jež napsal pro hru píseň a dokonce v ní ztvárnil postavu Boze. Boz je zpěvákem fiktivní kapely „The Dreamers“, která pořádá nelegální koncerty v Omikronu.
Po necelých šesti letech (2005) vypouští do světa akční adventuru Fahrenheit. Děj se odehrává v New Yorku, jež je otřesen sérií záhadných vražd, které pronásleduje stejný motiv: běžní lidé se stávají posedlými a zabijí náhodné kolemjdoucí na veřejnosti. Hlavní postavy příběhu musí odhalit nadpřirozené síly stojící za těmito zločiny. Na sklonku má hráč na výběr ze tří alternativních konců – dobrý, neutrální, špatný. Hra získala ohromný věhlas kritiků a byla citována jako „interaktivní film“, nikoliv jako third-person akce. Fahrenheit nabízí velké množství motion capture animací, dokonale rozvětvený příběh, split screen kamery a designové rozhraní, jež poskytuje intuitivní a realistický herní zážitek.
Studiová trojka Heavy Rain vyšla v únoru 2010, speciálně pro konzoli PlayStation 3. Samotná hra je filmový noirový thriller předkládající pohled čtyř rozdílných protagonistů, zapletených do záhady “Origami vraha“, jež používá prodloužené období srážek k utopení svých obětí. Hráč interaguje se hrou pomocí vyznačených znaků a motivů na obrazovce, které představují pohyb ovladače. Opět má zde hráč možnost svým konáním ovlivnit dějovou linii. Hlavní postavy mohou být zabity a určité události mohou vést k rozdílným lokacím či koncům. Heavy Rain obdržel několik ocenění „Game of the Year“ a prodal přes tři milióny kopií. Filmová adaptace hry je momentálně ve vývoji. PlayStation 4 verze byla ohlášena letos v červnu na E3.