Rayman Legends – RECENZE – Malebné hopkání

14. 02. 2016 David Strnad
1 764 zhlédnutí

Rayman s námi vydržel celé dekády a teprve před několika lety se dočkal moderního zpracování, druhého dílu jménem Legends. Přes starší datum vydání nabídne desítky hodin kvalitní zábavy ve znovuhratelném obsahu. Neokouká se však během několika hodin? Na tuto otázku vám odpoví dnešní recenze.

rayman 2

Plošinovky se i v dnešní době těší velké oblibě, zejména když převedou své eskapády na třetí rozměr, respektive 2,5D. Rayman Legends se sice odehrává v téměř kompletním 2D prostředí, ovšem jednou za čas se na scéně objeví trojrozměrná postava. Tato plošinovka se ale vymyká hloupým hrám, kde trojrozměrná grafika vyloženě vadí. Tady se uplatní zážitek starých her, jejichž kouzlo spočívá v malebné grafice. Oproti nim disponuje vyšším rozlišením, takže scéně nechybí krása, jakou ani Trine či Spelunky nepředstaví. Jakoukoli herní obrazovku byste si prakticky mohli splést s pastelových obrazem. Nic tu nepůsobí zbytečně, každý prvek patří na své místo. Občas jsem se zastavil uprostřed klidného okamžiku, abych si vychutnal krásu Raymanova světa.

Dech beroucí zážitek si hráč odnese též díky hudbě. Od hlavního menu až po temné kobky hradu uslyšíte hravé melodie, jaké Raymanovi závidí velké AAA tituly. Jejich klidné tóny, popřípadě akční rytmus, utváří hráčův zážitek v kombinaci s nádhernou grafikou. Audiovizuální stránka hry se zkrátka povedla. Nic hezčího a zvučnějšího v tomto žánru neexistuje.

rayman 3

Hratelnost asi nikoho nepřekvapí, ovšem většinou se mi nejevila nudná nebo stereotypní. V každé úrovni hledáte ztracené Teensees, kterých se tam obvykle vyskytuje kolem deseti. Jako platidlo vám slouží světlušky zvané Looms; za ně si lze koupit alternativní vzhled, stírací losy a jiná vylepšení. Postupem času si hráči odemknou nové postavy s jejich originálními úrovněmi, hratelnými světy. Těch hra obsáhne několik desítek, což vydrží dlouhé hodiny. Tady bych hře vytknul menší stereotypnost, protože každý level se liší pouze herními mechanismy a stylem. Hratelnost však zmíněný nedostatek vyrovnává – každý si zde přijde na své. Rayman totiž zabaví všechny, od malých, přes puberťáky až po dospělé, a nejlépe se hraje v rámci celé rodiny.

rayman 5

Rayman Legends trpí jen minimem malých nedostatků, které s chutí přehlédnete. Ať už se rádi touláte malebnými světy nebo hledáte hru na odreagování, Rayman splní vaše požadavky. Jen kdyby se pořád neopakoval stejný systém levelů, možná by si hra zasloužila plné hodnocení. I tak výborné.

Klady +

• Malebná grafika
  • Hravý zvuk