Rise of the Tomb Raider pokračuje ve šlépějích úspěšného rebootu – NOVINKY
Odkaz na trailer: zde
Studio Crystal Dynamics stálo u zrodu videoherní legendy, prsaté archeoložky jménem Lara Croft. Pokud se zaměříme na zmíněný detail, – tedy bujné poprsí aktérky, díky němuž hra přitáhla pozornost mnoha hráčů – ten vznikl čirou náhodou. Nebo spíš chybou, protože původně měla hrdinka vypadat útleji, jenže polygony se vytvarovaly do jisté podoby a vývojáři dospěli k rozhodnutí, že takto Lara bude vypadat.
Začátky
První díl legendárního Tomb Raidera uspěl na platformě PS1, kde se prodalo několik milionů kopií. Jak postupně vycházely nové díly přidávající okouzlující prvky do zábavné hratelnosti (Tomb Raider mimochodem definoval žánr akčních adventur), značka se stále hezky prodávala. Ovšem každá videhora jednoho dne zmizí, ač se tomu tvůrci snaží zabránit. Buď vlivem vyčpělosti, nebo zkrachuje odpovědné vývojářské studio, protože už hráče nebaví to samé po milion šesté.
Návrat Tomb Raidera
Mezi předposledním dílem Underworld a kompletním rebootem (rozuměj obohacujícím restartem celé série) uplynula čtyři léta. Během té doby značka zkrásněla jako nikdy, asi hlavně pro svou originálnost, jež se jí konečně vrátila. Lara se už nechová ve stylu: „Jsem sice archeoložka, ale v případě každého nebezpečí se začnu ohánět kulometem!“. Tady vyhlíží, že by ji člověk nepoznal – vždyť teprve vystudovala a jede na svou první archeologickou výpravu. Nicméně i když Lara Croft pozbyla fyzických předpokladů, v rebootu značky opět upoutala miliony hráčů… A teď se vyvíjí pokračování, co tvůrci plánují vydat 13. listopadu 2015 pro XONE, v prvním kvartále roku 2016 pro PC a ve čtvrtém na konzolích.
Okoukaný příběh
Zápletka sice trpí několika klišé (motiv tajemné organizace Trinity stojící Laře v cestě a k tomu nadpřirozeno), ale videohry si ve většině případů nekladou za cíl vyprávět příběh. Pokud ano, nazýváme je adventurami, nebo se vyprávěním zabývá možná i RPG žánr, ne však do takové míry. Ale přesto, ruku na srdce: Kdo by příběh nepostrádal? Já rozhodně ano. Rise of Tomb Raider na hráče chystá podobné dobrodružství, s jakým se předvedl reboot z roku 2013. Lara v Rise of Tomb Raider hledá neviditelné město ukryté někde v oblasti Sibiře, čímž chce dokázat, že ještě nepatří do starého archeologického železa. Obzvlášť proto, aby vyvrátila, že při pobytu na ostrově Yamatai zešílela, což tvrdí právě ona tajemná organizace Trinity. Nejvíc vás překvapí fakt, že se děj opírá o skutečnou legendu – teď myslím ono neviditelné město Kitehz. Prý jej ve třináctém století nechal postavit ruský dobyvatel, který znal tajemství nesmrtelnosti. Zmíním se podruhé; zápletka možná nezní špatně, ale také se nevyhýbá klišé žánru. Ovšem za sebe chválím, že tvůrci znovu ukazují místa legend, kam se nikdo nepodívá. Fantazie některým titulům chybí, a tak tento prvek podle mého zlepší celkový dojem.
Očekávaný vzhled anebo Trailery lžou…
Další, notně diskutabilní otázka, se točí kolem grafiky nové hry. Tomb Raider 2013 na svou dobu předvedl skvělé efekty, takže se uvidí, zda tvůrci ohromí i podruhé. Vzhledem k portům na staré i nové platformy očekávám minimálně průměrnou grafiku, ale co se týče PC, XONE a PS4 portu, ty už budou na výši. Stačí zhlédnout nedávno publikovaný trailer (v záhlaví článku) a hned se těším. A s tím přichází smutná zpráva. Pro platformu XBOX 360 hra vyjde 10. listopadu, pro XONE 16., ale PC hráči si počkají do prvního čtvrtletí příštího roku. Neméně smutné se jeví, že PS4 verzi Square Enix vydá až za rok…