RIVE – RECENZE – poctivá hardcore scifárna

Když se řekne PlayStation 4, většině z vás se jistě vybaví série Uncharted nebo skvělé Last of Us – ano, to všechno jsou tzv. exkluzivní tituly, jsou zkrátka pouze na platformě PS4. Hra, o které si dnes budeme povídat toto privilegium nemá, objevíte ji totiž například i na Steamu. RIVE je krásným případem indie hry, která si vždycky najde své zákazníky. V této sci-fi hardcore akci totiž usedáte do kokpitu bojového robota a prozkoumávat všemožně kouty vesmíru; charakteristika „hardcore“ není náhodná.

rive-3

Protivníků je plna řada, ať už těch mechanických, tak těch organických a vy se budete muset mít na pozoru, neboť oni se s vámi párat nebudou, to vám mohu klidně odpřísáhnout. Na štěstí se proti nim budete moci bránit dobře mířenými ranami z vašeho palubního kulometu, případně dávkou naváděných raket atd. I přesto ale budete umírat. Hardcore v právem slova smyslu, až vás to donutí freneticky křičet po bytě všemožná slovíčka, která byste jindy nepoužili. Jako taková záchranná brzda vašeho neúspěchu může fungovat nastavení snadné obtížnosti (která ani tak není zrovna snadná), ale to platí pouze pokud hrajete na obtížnost, která se tváří jako normální, byť frekvence vašich úmrtí opravdu normální není. Já, primárně vždy hrající na normální obtížnosti, jsem se zde také musel občas snížit k nastavení snadnějšího postupu; zážitek ze hry vám to ale nevezme.

Co se týče audiovizuální stránky hry, tak ta je na příjemné úrovni. Sluší se zmínit, že hra je 2D, ale snaží se operovat i v třetí dimenzi, jak je to u dnešních samozvaných 2D her zvykem. Co říci ke zvukům? No, během testování jsem přišel na to, že s vypnutým zvukem a s do uší hrajícím vlastním Spotify playlistem se hraje líp – zvuky jsou jednoduše na úrovni indie hry – dokreslují arkádovou atmosféru, jakoby ze starých herních automatů. Pokud hledáte ve hře příběh či co, možná vás zarazím, ale skutečně není zas až tak špatný; krásně poukazuje na samotu vesmírného průzkumníka v širém prázdnu.

Verdikt

Hra se tváří jako skvělá oddechovka, ale věřte, že při jejím hraní se dokážete nemálo rozčílit, právě proto bych jí k těmto hrám neřadil. Rozhodně nabídne zajímavě pojatý vesmír, příjemný soundtrack, krásnou stylizovanou grafiku a ani příběh není špatný, ale hlavně – nabídne perfektní arkádovou atmosféru, kterou vám dnes nabídne jen málo her. Bohužel, RIVE nemá potenciál, především téma, které již značně vyčichlo, s tím my, konzumenti, ale již nic neuděláme. Za 400 korun (informace z českého PlayStation Storu) je to slušná zábava na pár večerů, kterou ale stejně nebudete hrát déle než hodinu, protože vás začne štvát, že „ten level prostě nejde udělat“ a raději si zapnete FIFu nebo GTAčko.

+ Arkádová atmosféra, stylizovaná grafika a soundtrack, který se vám rychle dostane pod kůži.
Téma vesmíru již po čase vyčichlo, ale vývojáři se s tím poprali vcelku sportovně; hře ale prostě chybí nějaké kouzlo, kvůli kterému byste byli ochotni hrát jí hodiny a hodiny v kuse.

Hodnocení: 5/10