Routine – NOVINKY – Tak co?

Když studio Lunar Software oznámilo vydání hororovky Routine, žádný neobvyklý ohlas to nevzbudilo. Jak se ale blíží doba vydání, osobně jsem z titulu čím dál více nadšenější a vypadá to, že to studio myslí s pořádnou hororovkou opravdu vážně.routine_shot_03

Hra se dle trailerů v mnohé podobá nedávno vydané Alien: Isolation a přidává všechny prvky klasických survival her. Těžko tak říct, s čím opravdu vývojáři po tak dlouhé době přijdou, ale prostředí opuštěné měsíční základny z minulého století vypadá prostě hodně dobře.

Taktéž se můžeme těšit na nelineární zpracování příběhu a celý děj pravděpodobně nebude vybočovat ze stereotypů. Opuštěná základna, málo světla a spousta otázek bez odpovědí. Velmi zajímavě zní absence HUD a kurzoru pro míření zbraně. (Nebo prostě ten taser, který můžeme vidět v traileru.) Cítím, cítím VR? Že by se kvůli tomu tak protáhla doba vývoje? Zatím těžko říct.

Tvůrci také odkryli patrně úhlavního nepřítele – roboty, které můžeme spatřit v nejednom traileru a kvůli kterým se budeme muset schovávat v temných koutech základny. Opravdu to budou jenom roboti nebo se tam bude skrývat něco mnohem horšího?

Jedno je jasné, rozhodně budeme čelit velkému neznámému. A to platí pro obojí, jak o samotném obsahu neznámé měsíční základny, tak celé hře. Osobně se mi nezdá, že by studio Lunar Software vyvíjelo hru takovou dlouhou dobu a vycházela by „jenom“ z klasických principů survival „schovávaček“ a můžeme očekávat přichod něčeho nového, ať už třeba zmiňovaný VR nebo jakýkoliv jiný inovativnější přístup. Pokud se tak nestane, Routine patrně zapadne do stínu Alien: Isolation nebo třeba Dead Space.

Pokud hra vyjde v březnu 2017, jak vývojáři po několika odkladech slibují, uplyne už tak pět let od jejího oznámení a nezbývá nic jiného než doufat, že všechno vyjde a my budeme moci hltat opuštěnou měsíční stanici v celé její kráse.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.