Six Days in Fallujah – Realistická bojová hra po dlouhé době zde!

Po osmnácti letech mohou některé vzpomínky seržanta Eddieho Garcii na mariňáky ve Fallúdži nyní prožít i ostatní prostřednictvím programu předběžného přístupu ve službě Steam. Vydání taktické střílečky z pohledu první osoby Six Days in Fallujah od společností Victura a Highwire Games představuje dosud nejrealističtější simulaci městských bojů.

Garcia oslovil vývojáře hry téměř před dvaceti lety s nápadem poskytnout ostatním lepší pohled na to, co mariňáci a civilisté zažívají během bojů. Spolu s Garciou se na vývoji hry Six Days in Fallujah podílelo více než 100 mariňáků a vojáků, kteří sloužili v druhé bitvě o Fallúdžu, a také více než dvě desítky iráckých civilistů a vojáků.

Hra Six Days in Fallujah je založena na skutečných příbězích z této bitvy a vyžaduje, aby hráči se svým palebným týmem překonávali reálné scénáře za použití skutečné vojenské taktiky. Tyto mise se odehrávají na městských mapách, které jsou při každém hraní hry procedurálně generovány, aby spolu s neomezenou znovuhratelností znovu navodily nejistotu boje. Hra je od dnešního dne k dispozici na platformě Steam za 39,99 USD.

„Každý má na válku nějaký názor, ale jen málo lidí v ní bojovalo a skutečně rozumí jejím zážitkům,“ říká seržant Garcia, který byl v roce 2004 zraněn během druhé bitvy o Fallúdžu. „Hra Šest dní ve Fallúdži vám poskytne pohled na to, jaké to je, jakou obrovskou zodpovědnost zažívá každý mladý mariňák, který vstupuje do boje, a jakou niternou hrůzu a lidskou cenu bojové akce přinášejí.“

„Když jsme se vrátili domů, cítili jsme lásku, ale lidé neměli znalosti – o Fallúdži ani o boji,“ pokračoval seržant Garcia. „Možná, že účast na těchto skutečných událostech prostřednictvím této vysoce realistické videohry poskytne lidem nový pohled na něco, co se většina z nás bude vždy snažit pochopit.“

Hra Six Days in Fallujah, která je v předběžném přístupu, se zpočátku zaměřuje na zážitky palebných týmů americké námořní pěchoty z prvního dne bitvy. V průběhu vývoje Early Access si hráči budou moci vybrat i kooperativní hru za speciální operace nebo za irácké vojáky bojující po boku koaličních sil. V průběhu bitvy se hráči začnou setkávat také s civilisty. Victura také plánuje vydat další kooperativní mise a také mise příběhové kampaně, které budou rekonstruovat skutečné příběhy z druhé bitvy o Fallúdžu z pohledu koaličních sil i iráckých civilistů.

V nadcházejících měsících budou představeny další funkce a obsah, včetně:

Noční mise – Vědět, co se skrývá za dalším rohem, je dost těžké i za denního světla. S přidáním nočních misí se hratelnost vyvíjí s ještě větším napětím, protože v průběhu předběžného přístupu přibývají další.

Změny počasí – Zatímco noční mise doplní procedurální architekturu, změny počasí budou pro hráče výzvou a zvýší složitost misí.

„Go“ Command – Ještě letos převezmete kontrolu nad svými AI spoluhráči s unikátním taktickým ovládáním, které čerpá inspiraci z reálné taktiky. Mise pro jednoho hráče – Konkrétní momenty z druhé bitvy o Fallúdžu od těch, kteří tam byli, včetně misí pro speciální operace, civilisty a dalších.

Six Days přináší mnoho nových technologií, díky nimž jsou boje realističtější:

Procedurální architektura při každém hraní hry přetváří vnitřek i vnějšek každé budovy. Stejně jako ve skutečné bitvě tak hráči nikdy nevědí, co mohou očekávat. Bloková umělá inteligence je dramatický nový přístup k umělé inteligenci založený na povstalecké taktice z bitvy. Na rozdíl od her, ve kterých je AI omezena na pohyb ve velmi malých oblastech, se AI nepřátel v Six Days může vydat kamkoli na bojiště a bude hráče pronásledovat, obcházet a přepadat ze zálohy, přičemž bude své útoky vzájemně koordinovat a lákat hráče do obtížných situací. Globální dynamické osvětlení dynamicky simuluje skutečné počasí a světelné efekty, takže viditelnost ovlivňuje hratelnost, zejména když se hráči pohybují mezi oslnivě jasným venkovním prostředím a děsivě temným interiérem. Realistické efekty kouře, prachu a počasí komplikují viditelnost nepředvídatelným způsobem. Taktické vnitřní/venkovní pískoviště. Hráči – a jejich nepřátelé s umělou inteligencí – mohou ve hře Six Days in Fallujah přistupovat k výzvám z libovolného směru Místo toho, aby například vnikli do domu vstupními dveřmi, mohou se hráči rozhodnout vylézt na střechu nebo přejít střechy na dřevěných prknech a zaútočit shora dolů.

V předběžném přístupu se hra Six Days in Fallujah zpočátku soustředí na zážitky palebných týmů americké námořní pěchoty v první den bitvy V průběhu předběžného přístupu se hráči mohou rozhodnout hrát také kooperativně za speciální operace nebo irácké vojáky bojující po boku koaličních sil a v průběhu bitvy se začnou setkávat s civilisty.

Victura také plánuje vydat další kooperativní mise a také mise příběhové kampaně, které budou rekonstruovat skutečné příběhy z druhé bitvy o Fallúdžu z pohledu koaličních sil i iráckých civilistů.

Druhá bitva o Fallúdžu začala v listopadu 2004 poté, co Al-Káida v Iráku převzala kontrolu nad městem Fallúdža. O šest měsíců později irácký premiér nařídil vojenskou operaci, v níž iráčtí vojáci bojovali po boku amerických a britských sil za znovudobytí města. Během několika dní se z ní stala jedna z nejkrvavějších bitev na světě za poslední půlstoletí.

Six Days in Fallujah se začal vyvíjet před 18 lety, jen několik měsíců po skončení bitvy. Na jeho vývoji se podílelo více než 100 mariňáků a vojáků a více než dvě desítky Iráčanů, kteří byli během bitvy zraněni. Původní vydavatel hry, společnost Konami, hru v roce 2009 zrušil. Vývoj byl obnoven v roce 2017, kdy vydavatel Victura navázal spolupráci s vývojářským studiem Highwire Games, které založila řada členů původního vedení Halo a Destiny.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *