Sons of the Forest – Recenze předběžného přístupu

Sons of the Forest je hra, která začíná havárií letadla na odlehlém ostrově a navazuje na příběh svého předchůdce s několika novými prvky. Jedním z rozdílů je, že v tomto případě se záměrně vydáváte hledat zmizelého miliardáře. Hra čerpá ze zvráceného humoru a svůj příběh buduje pomocí vyprávění příběhu v prostředí. Ve hře stejně jako v předchůdci přežijete útoky kanibalů, prozkoumáte ostrov a bojujete s mutanty ve strašidelných jeskynních příbytcích.

V mnoha ohledech působí Sons of the Forest méně jako pokračování a spíše jako vylepšená verze původní hry, a to díky známému prostředí a příběhu. Hra je stejně jako The Forest zábavná, což možná vysvětluje, proč ji vývojáři vydali jako early access hru. Je však vidět, kde si vývojáři nechali prostor pro přidání dalších detailů; mapa je obrovská a některé části působí odlehle a opuštěně. To sice může být dobré pro hráče, kteří se snaží vyhnout kanibalům a mutantům, ale menší mapa v původní hře poskytovala více příležitostí pro putování po náhodných prvcích.

Vývojáři však odvedli fantastickou práci a vytvořili realisticky navržený svět, který může konkurovat světům tříáčkových studií. Kapradí a křoví vypadají texturovaně a zasněžené noční vizuální efekty působí, že vaše fyzické prostředí je chladné. Když se k tomu přidá několik krvežíznivých kanibalů a zlověstné skřeky šílených humanoidních stvoření v pozadí, stane se z nádherně navržené scenérie pekelná krajina pro vaše nejhorší noční můry.

Jako hra s otevřeným světem není Sons of the Forest lineární a součástí zábavy je – nebo by mělo být – vymýšlení, co dělat dál. K dispozici máte GPS tracker, který vás navádí na některá místa, což je do jisté míry užitečné, ale uvítal bych možnost přidávat na některá místa značky, aniž bych se musel neustále dívat na mapu Sons of the Forest, abych se ve hře orientoval. GPS lokátory nakonec najdete, ale nutnost jejich hledání je překážkou, která mi nedává příliš smysl. Pokud vás nebaví monotónní bezcílné bloudění, mohlo by vás to ze hry vytlačit.

Neustále jsem tedy bojoval mezi touhou přežít mutanty a kanibaly a nadějí na nalezení předmětů potřebných k postupu – karet klíčů. Lopatka. Brokovnici a další velké předměty ze seznamu zbraní Synů lesa. Jak dlouho by mělo člověku trvat, než tyto věci najde, aniž by se uchýlil k jejich hledání?

Možná právě to dodává režimu pro více hráčů širší atraktivitu. Zdá se, že hra byla navržena s ohledem na kooperativní hraní s přáteli, a to zejména při řešení složitých hádanek nebo při boji proti obrovským bosům.

Celkově vzato, Sons of the Forest je skvělým pokračováním původní hry The Forest. I když má několik nedostatků, jako je nepřehledná mapa a někdy monotónní hratelnost, stále nabízí adrenalinový zážitek plný napětí a hrůzy. Grafika a design prostředí jsou fantastické a hra se snadno stane pekelnou krajina pro hráče, kteří si chtějí vyzkoušet své schopnosti přežití v nehostinném prostředí. Pokud hledáte hru, která vám zvedne tep, Sons of the Forest je pro vás tou správnou volbou.

8/10

Dodatek hráče:

Oceňuji grafické zlepšení oproti předchozímu dílu. Nové zpracování inventáře vypadá dobře a je to i přehlednější. Navigace je velmi nápomocná v minulém díle mi to dělalo problém. Byl velký problém s připojením do multiplayeru, ovšem je možné, že jen chyba počítače. Jestli jsem dobře koukal je tam i víc laboratoří na prozkoumání, což je super. První dojmy skvělá hra