Sony s přehledem válcuje trh s virtuální realitou – NOVINKY
V současnosti je na trhu s virtuální realitou pouze zlomek účastníků, když to porovnáme s vyhlídkami do budoucna. Mezi velké hráče se může počítat HTC s jejich technologií Vive, Oculus Rift a pochopitelně Sony PlayStation VR, ale máme zde i plno menších firem, o kterých dnes ale mluvit nebudeme. Budeme se soustředit na jedinou společnost – Sony – neboť ta si pro sebe utrhla celou třetinu trhu s VR, což je pro tuto japonskou společnost nebývalý úspěch. Nabízí se ovšem vcelku podstatná otázka – jak k tomuto triumfu dospěli, vždyť ne trhu je plno konkurence.
Vzhledem k tomu, že PlayStation 4 je jednou z nejrozšířenějších herních konzolí, dost možná, díky skvělým prodejům teď před Vánoci, i nejrozšířenější konzolí vůbec. Další výhodou japonského giganta je příslib zajímavých her, jako je například VR mise ve Star Wars Battlefront anebo nový Batman ve VR.
Ovšem tím to celé nekončí, vždyť fenomén virtuální reality je zatím v plenkách a široká veřejnost kolikrát ani nemá ponětí, že něco na tento způsob existuje. Ještě to nějaký čas zabere, než se dostane virtuální realita k masám veřejnosti, až se tak ale stane, bude na tom Sony ještě lépe, pokud se pochopitelně nezjeví soupeř, který rozjetému Sony dokáže zdatně konkurovat. Pochopitelně se ale může klidně stát i to, že virtuální realita nezaujme takový počet zákazníky, se kterým se počítá a bude na ni, jako již po několikáté, zapomenuto.
Podle mě ale virtuální realita právě v nejbližší budoucnosti zažije skutečný odraz od dna, neboť právě nyní se našel hardware, který dokáže tu skutečnou virtuální realitu představit i široké veřejnosti a upevnit ji v tom, že na to není nic špatného a vůbec by mi nepřišlo divné, za pár let nasazovat si k hraní speciální headset, pokud by to nebylo na obtíž. Tím myslím pochopitelně všudypřítomné kabely, které skutečně většinou jsou na obtíž. Každopádně bude zajímavé sledovat, kam se toto videoherní odvětví posune za několik let.