Star Wars: Battlefront II vs. Battlefield 1 – TÉMA – Není válka jako válka

Electronic Arts je studio, které nám posledních pár let opravdu přináší ty nejlepší tituly. My se dnes budeme bavit o dvou konkrétních: o rok starém Battlefieldu 1, který přinesl zajímavý pohled na první světovou válku a na druhé straně ringu bude stát zbrusu nový přírůstek do herní rodinky Star Wars, novodobý druhý díl série Battlefront. Na prvním místě se zaměříme na zajímavosti ohledně spojitostí těchto dvou, následně na odlišnosti a pak přijde řada na to, proč tyto dvě hry lidé tolik srovnávají. Z mého pohledu hráče by se to dít nemělo, ale o tom až později.

V první řadě chci zmínit, že jsem s hrami strávil opravdu hodně času (hraji je na PlayStationu 4) a obě hry mě neskutečně baví. Není se ale čemu divit, neboť za oběma hrami stojí tým složený studiem DICE. Obě hry se rovněž věnují nějakému válečnému konfliktu – u Battlefieldu jde o Velkou válku mezi roky 1914 až 1918, zatímco u Battlefrontu II je v kurzu válka Galaktické republiky proti separatistům, Galaktického impéria proti Rebelům, případně boj „Nové republiky“ s Novým řádem. Zásadní je zde i zmínit fakt, že obě hry pohání stejná verze enginu Frostbite 3. To zaručuje oběma hrám perfektní audiovizuální stránku, avšak rozdíly se najdou i zde.

Klidně bych bez skrupulí začal s prvním výrazným rozdílem a tím je právě odlišnost v konfiguraci a skriptech enginu Frostbite. Zcela objektivně, Battlefield 1 je meisterstück. To, jak moc dobře dokáže hra vylíčit hrůzy první světové války, strach ze smrti a zmar v krví nasáklých pláních francouzského Verdenu, nebo naopak krásné pláně vlčích máků v západní Evropě. Battlefield je opravdu krásný, ale zároveň neskutečně ošklivý, neboť tak naturalistické vylíčení smrti zažijete pouze zde. Za to Star Wars: Battlefront II je také krásná hra. Bohužel se však nemohu zbavit dojmu, že je pouze tak pěkná, jako minulý díl z roku 2015. Ten byl naprosto dechberoucí, ale druhý díl se v tomto ohledu nikam neposouvá. Naštěstí přináší revoluční pojetí třídního modelu a nabízí zajímavé režimy, alespoň to si tak bere k dobru.

Komentář si zaslouží i naprosto neskutečně kvalitní destrukční model Battlefieldu 1, díky kterému lze na bojišti zničit téměř vše a nikde nejste doopravdy v bezpečí. Přesně to samé, ne-li lepší, jde přeci o budoucnost se vším všudy, bych čekal v univerzu Hvězdných válek, nic z toho se však neděje a Star Wars: Battlefront II nabízí pouze průměrný destrukční model, který ničím novým nenadchne. To je opravdu škoda, neboť grafický háv je to, čím obě hry rozhodně excelují, zvláště při pomyšlení na to, že obě hry podporují hraní ve 4K s HDR. Já osobně hrál na Full HD televizi, ale i přesto se jednalo o neskutečný zážitek.

Finito, cantare. Snad jste si nemysleli, že vám řeknu, která z her je lepší a proč. To je totiž to, na co rozhodně není snadné odpovědět. Hry totiž není vůbec není vhodné srovnávat, alespoň podle mého názoru. Podívejte: Battlefield 1 je pokračovatel hodnotné ságy Battlefieldů; nabízí slušnou hratelnost, nadprůměrnou audiovizuální stránku a navíc se odehrává během první světové války, což přiláká velké množství zvědavců, kteří jsou již namlsaní z věčných bojů ve 40. letech; ať už jde o Francii, Rusko či Tichomoří, všechno je to na stejné brdo. Za to Star Wars jsou spíše pro zaryté fanoušky. Nabízí spoustu obsahu, ať už jde o letouny, vozidla anebo hrdiny, je tam všechno, ale v zásadě to není FPS střílečka, jako taková. Již jsem se tedy setkal s tím, že Star Wars: Battlefront II je pouze Battlefield 1 převlečený do sci-fi motivů, a to je totální nonsense. Hra cílí na jiné zákazníky a na jiné hráče; co je ovšem problém, je to, že v porovnání obou her po herní stránce skutečně rok starý Battlefield 1 má navrch a to je chyba vývojářského týmu. Uvidíme tedy, co přinesou roky další a jestli se dočkáme nějakého Battlefieldu 2, který by byl situován spíše do druhé světové války. To ukáže až čas.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *