Surviving Mars – RECENZE – Ať žije kolonizace!

Před pár lety většina z nás sledovala film Marťan se zatajeným dechem a přála si, aby se sympaťák Mark dostal z povrchu Rudé planety. Mars ale fascinoval autory sci-fi dávno předtím, Ray Bradburry by mohl vyprávět. A stejně jako tito autoři se ještě jeden muž rozhodl zapsat do historie, když k Marsu poslal svoje nablýskané auto. Kde vzali inspiraci autoři hry Surviving Mars je myslím naprosto jasné. Takže už jenom zbývá se zeptat, jste připraveni kolonizovat?

Datum vydání: 15. března 2018

Vývojář: Haemimont Games

Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One, Linux, Mac OS

Surviving Mars je budovatelská strategie s celkem jednoduchým cílem, vybudovat kolonizaci na Marsu a udržet ji při životě. Což zní poměrně jednoduše, ale přiznejme si, je to Mars, všechno tady má háček.

Na začátku hry si vyberete vesmírnou agenturu, za kterou chcete hrát, například SpaceY. Dál si vybere obtížnost a místo, na kterém má přistát loď. Ta je naložená základními materiály a drony. Drony mají za úkol postavit nejdřív základní tábor a postupně, až vytěžíte dostatek materiálů, je čas na stavbu prvního domu.

Po všem zařizování příznivých podmínek ro život v domech je čas na to přivést kolonisty a obsadit Mars. Jakmile přiletí kolonisti, začíná pořádná hra. Můžete samozřejmě začít zkoumat kamínky a písek z povrchu nebo si otevřít první bar na Marsu, ale hlavně můžete začít těžit vzácné kovy. Ty se potom dají poslat zpátky na Zem a vám se tak vrátí část peněz, které jste do programu nalili.

Myslím, že než vysvětlovat co se ve hře dělá, je důležitější zmínit samotné herní zpracování. Ve hře se střídá den a noc, solární panely přestanou v noci vyrábět elektřinu a bez šťávy není zábava. Musíte se rozhodnout, jestli postavíte víc panelů a akumulátor nebo větrné elektrárny. Další problémy s sebou nese údržba jednotlivých budov. Na Marsu je totiž všechno zafoukané pískem.

A tak se točíte v kruhu, postavíte budovu a začnete ji napájet, chvíli je všechno skvělé a potom je čas na údržbu, ta sice udrží budovu v provozu, ale na opravu potřebujete součástky a polymery. Ty se těžce vyrábí, a i když si je můžete nechat dopravit ze Země není to zrovna ekonomické řešení. A tak stavíte víc budov… Začarovaný kruh.

Surviving Mars je hra, kterou prostě musíte zažít. Hra je hodně propracovaná a každá další hra je jedinečný zážitek, částečně proto, že se mění pořadí zkoumaných věcí ve výzkumu, částečně proto, že jste na jiné části planety. Je to skvělá hra, která prostě připoutá hráče k monitoru. Mě osobně zabavila na první asi 18 hodin hned po nainstalování. Takže ať žije kolonizace!

Hodnocení 10/10