Syberia III – NOVINKY – Pokračování po 12 letech
Ano, opravdu je tomu tak, již v roce 2002 vyšla první z těchto legendárních adventur a jen o dva roky později vydali její pokračování. A nyní, po neuvěřitelných 12 letech se rozhodli k ní zase vrátit! Původně se o jejím vývoji mluvilo již v roce 2009 a měla být vydána na PS3 jako hra, která se může pochlubit 3D grafikou v reálném čase – chtěli dosáhnout podobné grafice, jaká se vyskytuje u prvního dílu Assassin’s Creed . V roce 2011 však vývojáři oznámili, že vzhledem k nedostatku financí ještě práce na této hře ani nezačaly. Až v roce 2012 na svém facebooku potvrdili svůj kontrakt se společností Anuman a vývoj konečně začal. Naštěstí pro skalní fanoušky se na tomto díle podílejí stejné společnosti, jaké vyvíjely i dva předchozí díly – Anuman a Microïds, takže můžeme doufat, že toto pokračování dosáhne stejné kvality, jako její dva předchůdci. Tato hra (jako ostatně většina her v dnešní době) vyjde na počítač, Xbox One a PlayStation 4. Ale pozor, to ještě není vše – dočkáme se jí totiž i na OS X a mobilech s Androidem nebo iOS.
Ti, jež tuto klasiku neznají a mají alespoň trochu kladný vztah k adventurám, jistě by si měli doplnit znalosti a předchozí dva díly si také zahrát! Tento díl se stejně jako dva předchozí zaobírá příběhem americké právničky Kate Walkerové na její cestě přes Evropu a Rusko se steampunkovými a art nouveau prvky. Předchozí díly byly mnohonásobně oceněny především za své grafické zpracování a velmi inteligentní scénář, na kterém mimochodem i v třetím díle dělá ten samý člověk – belgický vývojář Benoît Sokal. Kromě hlavního příběhu jsou hry doplněny vedlejším, který se sestává z telefonních hovorů s Katiným snoubencem a jejich zhoršujícím se vztahem. Příběh tohoto konkrétního dílu je znám pouze okrajově. Poté, co Kate opustí ostrov, ocitne se na provizorní loďce unášená proudem a nakonec jí zachrání lid Youkol. Aby utekli svým společným nepřátelům, rozhodne se Kate pomoci těmto kočovníkům naplnit jejich podivnou starobylou tradici, kdy doprovázejí sněžné pštrosy při jejich sezónní migraci.
Třetí hra na rozdíl od dvou předchozích již nepoběží na Virtools Engine, ale na tradičním Unity, jelikož se vývojáři domnívají, že by hra v dnešním světě neobstála a snesla by se na ní ohromná kritika, pokud by stále používali stejný engine. Samozřejmě jako předchozí díly se jedná o single-playerovou hru a dočkáme se jí již zanedlouho – 1. prosince 2016!