Take On Mars – NOVINKY – Jak přežít na Marsu

Líbil se vám Marťan (2015) a chcete si zkusit přežit na Marsu sami? Skvělým řešením by mohla být novinka Take On Mars od Bohemia Interactive. Ano, o to více potěší, že titul je z naší “zahrádky” od tvůrců Army.

Vesmír obecně zažil v poslední době docela boom. Ať už mluvíme o simulátorech ve stylu Elite, survival akcích jako The Solus Project a No Man’s Sky, stavitelské hry jako Space Engineers anebo také strategie jako Planetbase. Bohužel, velmi úspěšné tituly pořád nikde. No Man’s Sky mělo výborně nakročeno, ale souhra zvláštních okolností způsobila, že vznikla špatně ochucená polévka, kterou jsme byli nuceni jíst a nostalgicky vzpomínat na návštěvy u babičky. Kam se snaží Take On Mars napasovat a čím se snaží odlišit od namódovaného Minecraftu?

V roli opuštěného astronauta budete mít v kampani jediný cíl – dostat se domů. Těžko říci, jestli se naši kluci inspirovali již knihou z roku 2011 nebo až filmem z roku 2015. Nicméně scénář je víceméně stejný. Musíte prozkoumávat část planety, sbírat vzorky, projet se v roveru, zajistit si jídlo a prostě dostatečně dlouho přežít. Vše je hráčům otevřeno a lze tak v editoru vytvářet vlastní příběhy. Na Steam workshopu tak zajisté můžeme očekávat velmi originální variace. Dalším módem je sandbox, ve kterém se můžete s přáteli snažit přežít společně a vybudovat kolonii.

Hra byla vyvíjena několik let a podle dosavadních hodnocení to na ní rozhodně není znát. Největším probléme je grafická stránka hry a velké množství bugů. Pokud by to bylo jen na vývojářích, tak by hru drželi v early access nejspíš ještě několik dalších let. Take on Mars totiž v mnohém připomíná pouze namódovanou Armu 2 s trochu zabugovanou kamerou a roky práce prostě nejsou znát. Je rok 2017, hráči už očekávají něco víc. Ještě k tomu když se jedná o profesionální studio a ne žádné amatéry.

Je sice hezké, že prostředí vychází z reálných podkladů, ale výměnou za to dostáváme jen omezenou část planety a podprůměrně vypadající textury. Na Marsu toho přece není tolik a po tolika letech práce bychom mohli očekávat propracovanější model prostředí.

I tak je ale hezké, že se Bohemia Interactive pokusili znovu podívat do vesmíru, ale ještě je čeká velký kus cesty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *