The Last of Us – Nová aktualizace zaměřená na výkon a Steam Deck

Vydání PC verze prvního dílu hry The Last of Us bohužel neproběhlo bezvadně, neboť se potýkalo s řadou problémů. Studio Naughty Dog se samozřejmě omluvilo za stav hry a slíbilo, že společně se studiem Iron Galaxy, které bylo zodpovědné za port, se situace urychleně napraví. První opravy jen mírně zlepšily situaci a hráči mohli na platformě Steam požádat o vrácení peněz, i když již strávili ve hře více než dvě hodiny. Postupně se však vše začalo řešit a vývojáři se zaměřili i na běh hry na přenosné konzoli Steam Deck, který předtím nebyl jejich prioritou.

Nyní nastal čas, kdy se hra dočkala kompletní verifikace ze strany Steamu. Aktualizace s označením v1.1.0 se soustředila na celkové zlepšení výkonu a věnovala pozornost také optimalizaci pro Steam Deck. Byl proveden důkladný upgrade výkonu grafické karty (GPU) i centrálního procesoru (CPU). Dále došlo ke zrychlení načítání textur a kompilace shaderů. Opravena byla celá řada problematických míst, která způsobovala pády hry. Kromě toho se věnovalo také vylepšení fotorežimu, opravě ukládání nastavení a resetování již provedených volby, řešení tearingu při zapnutém V-sync a dalších drobných nedostatků. Vývojáři také přidali novou možnost nastavení grafiky na „velmi nízkou“ úroveň a nové nastavení dynamického osvětlení.

twitter

Celkový seznam opravených chyb, úprav a vylepšení zahrnoval přibližně padesát bodů, které lze podrobněji najít na oficiálních webových stránkách hry. Zároveň bylo ujištěno, že vývojáři nadále aktivně pracují na optimalizaci, zajištění stability hry a plánují pravidelně vydávat budoucí aktualizace, které tyto úpravy zahrnou.

Sekce věnovaná Steam Decku obsahuje informace o celkovém vylepšení výkonu a řešení problémů s pamětí, které mohly způsobovat pády hry. Byly také opraveny části misí, kde docházelo k pádům, a zlepšena odezva tlačítek v případě nízkého počtu snímků za sekundu (fps). Ve výchozím nastavení byla na Steam Decku snížena hustota efektů na úroveň „velmi nízkou“ namísto „nízké“. Dále bylo opraveno zobrazování správného počtu snímků za sekundu ve hře, které se lišilo od zobrazování na samotném Steam Decku.

Plná kompatibilita a ověření hry pro Steam Deck je důkazem, že se hra dostává do pořádku. To potvrzují i nedávné recenze. Nicméně vývojáři stále pracují na dalších úpravách a zlepšeních, jak naznačuje jejich prohlášení.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *