This War of Mine: Stories – Father’s Promise – RECENZE – Nové příběhy!
Kolegové z Varšavského 11 bit studia nezklamali, ale ani nepřekvapili. Před pár dny vydali očekávané DLC ze série Stories, která se bude zaměřovat na jednotlivé příběhy konkrétních postav. První část nese název Father’s Promise a pracuje se vztahem mezi otcem a jeho dcerou.
Celé DLC se přísně drží v kolejích základní hry, což je trochu škoda. Novinkou jsou lokace v podobě letiště nebo rozsáhlé nemocnice a sem tam zajímavé pojmutí prostředí. Například základní dům, kde máte možnost postavit dřevěný most, abyste se dostali do dalšího křídla budovy, kde najdete zásobu materiál a nějaký ten nástroj.
Jak již bylo naznačeno, téměř vše je při starém a nově se zaměřujeme na konkrétní osud otce a dcery. Vše začíná představením nelehkého osudu, kdy hlavní hrdina ztratil manželku, kvůli tomu, že se včas nedostali z města a zbyl na vše sám s dcerou, která je bohužel nemocná a jak tomu bylo i v prvním díle – sehnat léky není snadné.
Vše se tedy jeví tak, že alfou a omegou bude nalezení dostatečné množství léků pro záchranu dcery, ale není tomu tak. Hlavní hrdina totiž kolabuje únavou a nalézá prázdnou postel. Začíná tak sherlockovská část hry a pátrání po tom, kam hrdinovi zmizela jeho dcera. A zde už konec veškerých spoilerů. Příběh totiž zažije několik zajímavých zvratů a sám o sobě obstojí perfektně, koneckonců pochází z pera polského autora Łukasze Orbitowského.
Proč tedy zůstává potenciál DLC nevyčerpán? Příběh vás totiž dosti striktně vede za ručičku a nemáte možnost zaměřit se na něco jiného – koneckonců možností je spousta. Zajímavých upgradeů Vašeho domu je nespočet, ale DLC jde bohužel dohrát bez toho, aniž byste něco vůbec museli v domě postavit nebo vylepšit, což je obrovská škoda. Další problém tkví v tom, že i kdybyste tedy něco postavit chtěli, tak máte velmi omezený počet lokací ze kterých můžete čerpat jídlo a suroviny. Lokace totiž celé vyberete skoro vždy na poprvé a téměř nemá smysl se do nich vracet podruhé. Po pár dnech tak pohoříte na tom, že si postavíte workbench, upgradeujete ho, abyste získali přístup k dalším zajímavým nástrojům a skončíte na tom, že prostě nebudete mít kde získat jídlo, kterého je velmi málo a ani obchodníci Vás nezachrání. Do toho je potřeba nastřádat jídlo k splnění jednoho z hlavních “questů” a je tedy nemožné si dopřát samotný koncept hry. A v neposlední řadě tu je problém s časem. Jste totiž limitováni omezeným počtem dnů a když se do té doby nedopátráte pravdy, tak hra prostě skončí.
Mnoho z Vás si tak patrně teď říká: “Tak si zahraj hlavní hru, vždyť to DLC je hlavně o tom příběhu.”, to sice ano, ale tak proč tam mám stovky možností, které nemůžu dál rozvíjet a musím jít přesně, jak mi hra říká? Uvidíme, jak to bude v dalších epizodách, ale vzhledem k tomu, že by měli určitým způsobem držet pospolu, nemůžeme očekávat výrazné odlišení a pravděpodobně se bude vše točit nadále okolo storyline.
Celý první příběh z DLC série nám je zprostředkován za cenovku dvou eur, což je téměř zadarmo. Herní čas se pohybuje okolo dvou hodin. Mě osobně hra nepřála a poprvé jsem skončil kvůli zmiňovanému limitu. Podruhé jsem si již dal pozor a prošel hru bez jediného zadrhnutí. Stories jsou tak rozšířením pro zaryté fanoušky, kteří si potrpí na kvalitní příběh.