Torment: Tides of Numenera – NOVINKY – Údajný následník Planescape: Torment?

Mnozí hráči RPG žánru považují Planescape: Torment za naprostou perlu, nejlepší RPG herního průmyslu za celé dekády, ačkoliv tato hra totiž vyšla již v roce 1999, stále se mnohdy ukazuje na prvních příčkách seznamů nejlépe hodnocených RPG všech dob.  A tak srovnávat jakoukoliv hru s takovým klenotem je opravdu dost ošemetná záležitost, tak uvidíme, jestli něco takového dokáží vývojáři z inXile Entertainment, kteří se rozhodli postavit se před takovou ohromnou výzvu, opravdu vytvořit. Toto studio si prakticky staví kariéru na tom, že pokračuje v liniích již téměř zapomenutých her po mnoha letech – v posledních letech mají na svědomí například Wasteland 2, pokračování hry z roku 1988, a v plánu je již i  3. díl, nebo také již čtvrtý díl legendárního RPG The Bard’s Tale.

Jako všechny jejich právě vznikající projekty, i Torment: Tides of Numenra je financovaná hlavně přes Kickstarter a jiné crowdfundingové stránky a povedlo se jim dosáhnout opravdu astronomické částky – vybrali totiž více než 4 miliony dolarů, ale od té doby již vydání hry několikrát odložili, tak doufejme, že je to pouze proto, aby hru opravdu dovedli k dokonalosti. Tentokrát se již ale žádné odklady neplánují, a tak se jí nejspíš už konečně dočkáme v únoru hned příštího roku.

Jak již název napovídá, tato hra se bude odehrávat v Numenře, fantaskním světě stvořeném slavným Monte Cookem (známý především svou prací na Dračím doupěti). Samozřejmě stejně jako Planescape, i zde bude nejdůležitějším aspektem této hry příběh a také nesčetná rozhodnutí, která budou mít silný vliv na jeho vývoj, dále se hra více než její předchůdce zaměří také na hloubku světa a interakci s herními charaktery, souboje a sbírání předmětů pak budou hrát až druhotnou roli.

Hra poběží na Unity enginu a budete si moci vybrat ze tří velmi klasických tříd, za které budete hrát – warrior, wizard a rouge, které se pak budou dále rozvíjet a budete je moci upravovat dle svých preferencí, aby například excelovali v určité roli nebo stylu boje. No nezní to všecko vážně úžasně? Teď můžeme opravdu jen doufat, že se vývojáři poučí z chyb mnohých dalších vývojářských studií a nenadchnou nás vizí úžasné hry jen proto, aby nás poté zklamali bezduchou hrou, která pouze zapadne mezi další zklamání. To se snad dozvíme již za dva měsíce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *