Tvorba Mafie 3 – NOVINKY – Co jste možná nepostřehli

Pro svět v New Bordeaux bylo potřeba vymodelovat desítky mostů, lodí a všelijakých různých budov, nechtěli totiž, aby se více méně něco opakovalo. Chtěli také něčím překvapit, zde tedy přišel nápad, udělat Downtown, které je postaveno „pod vodou“. Možná jste si také všimli, že ulice velmi podobně napodobují  tok řeky – tak to je vlastně i v reálném životě. Velmi velký problém ale nastal, když museli udělat hranice mapy, na které se můžeme pohybovat. Vývojáři kvůli tomu museli hodně krát předělávat maličkosti, díky kterým hranice tvoří voda, jinde hory atd. Ne vše je totiž tak jednoduché, jak si ostatní můžou myslet.

Do celého města bylo tedy použito 650 různých druhů budov a k tomu ještě pár unikátních. Ty pro nás mají působit jako záchytné body, fungující jako GPS. Se záchytnými body spolupůsobí také kanály a hlavní cesty a křižovatky. Ne u všeho si ale vymýšleli. Různě po mapě totiž zakomponovali 50 landmarků, které jsou určitě pěkným zpestřením ve hře, protože se zde objevují i ty, které v reálném světě již neexistují, buď byly zničeny, nebo uvolnili místo pro nové budovy.

Chtěli nám také ukázat, že se dokážou odlišit, že dokážou udělat něco „spešl“, díky čemuž by se oddělili od ostatních vývojářů a her. Tou je přesně restaurace, ve které se stavební architekti vyřádili a udělali famózní práci se spolu působicími dřevěnými vazníky a trámy. Takovou „piplačku“ jsem totiž snad nikde jinde neviděl.

Proč vůbec Lincoln? Odpověď je jasná: není to, nebo spíše, nebyl to typický občan, v jehož kůži byste asi v této době být rozhodně nechtěli. Proč 1968? V tomto roce bylo totiž hodně vražd na vlivné osobnosti,  byla válka ve Vietnamu a nejhlavnější bylo, že končila zlatá éra mafie. Proč Bordeaux? Nová verze New Orleans, kde je bohatá historie organizovaného zločinu a hodně známé místo samo o sobě.

Být za černocha nebylo v té době moc úžasné, ale nijak hra není vytvořena, aby ukazovala rasismus. Šlo jen o to, vytvořit hru, kde by se ve větším měřítku projevil Crime Scene. Byl to vcelku risk, dát černocha do této doby jako hlavní postavu, ale myslím si, že kdo neriskuje, nic nezíská a zde to platí 2x.

A co lidé v okolí? Lidé si povídají o čemkoliv, ale nechybí také politické řeči a povídačky o vraždách, o kterých slyšeli. Pro kolemjdoucí bylo namluveno přes stovky různých rozhovorů, a v tom je hra unikátní. Tím chtěli také poukázat na fakt, že lidé byli v té době upoutání k zemi. Chodci mají rasistické narážky, stejně jak to bylo kdysi a bohužel, jak to je ještě občas i dnes. A obchody? Zde chtěli poukázat na to, že ne všude jste byli vítaní, a proto jste mohli být kdykoli vyhozeni z restaurace, autobusu, divadla, no prostě ze všeho, a to pouhou špatnou náladou bělocha. Policie vás neustále pozoruje, protože černoch, jo, ten jenom krade, nic jiného neumí. Zde je to bravurně udělané, protože policie si vás 24/7 všímá, ne jak v jiných hrách, kde před nimi držíte raketomet a s nimi to ani nehne.  A pokud se ptáte na auta, jak to, že jsou tak nádherně vypracovány do detailů, tak mám pro vás jedno zajímavé info. Vývojáři si totiž nenajali žádného specialistu na auta, vše udělali z vlastních zkušeností.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.