Tyranny – NOVINKY – Zpátky do minulosti?
Nadějný návrat ke klasickým RPG? Možná. Co vlastně Tyranny je, kde se vzalo a co od něho čekat? Že by jedno z nejlepších RPG roku 2016? Tyranny vyšlo pod taktovkou švédského Paradox Interactive, což už je tak trochu záruka kvality, ale troufám si říci, že takovou „diablovku“ nikdo nečekal.
V první řadě – Tyranny rozhodně zabodovala! I přes prvotní skepsi jsme se dočkali nečekaného výsledku. A v čem tedy spočívá návrat do minulosti? V textech! Osobně vzpomínám například na Ultimu Online vydanou v roce 1997. V té době nikoho téměř nezajímala hratelnost. Hltal jsem texty, texty a texty. Moje fantazie si automaticky tvořila celý svět. A to je asi největší problém současných her. Očekáváme všechno od samotné hry, hlavně abychom nemuseli zapojit kousek fantazie. Pokud vám tedy zapojení vlastní fantazie a čtení příběhu nic moc neříká, pravděpodobně budete z Tyranny zklamáni. Pokud jste ale příznivci klasických RPG, můžeme se společně těšit na pořádnou dávku nostalgie.
Nutno také zmínit, že vývojáři z Obsidian Entertainment navazují na jeden z velmi úspěšný titulů jménem Pillars of Eternity a budeme tak doufat, že všechen svůj potenciál nevyčerpali právě tam.
A proč vůbec Tyranny dosáhla takové popularity? Inovace. Nezůstává totiž tak úplně ve starých kolejích. Ať už se bavíme o používání kouzel, které si musíte sami skládat nebo automatické vylepšování těch atribut, které aktuálně nejvíce používáte. Co ale zůstává pozadu je soubojový systém. Ten rozhodně nemá hlavní prioritu a pokud máte rádi RPG hlavně kvůli tomu – zanedlouho to odhalíte. Otázkou zůstává, jestli vás to přiměje k většímu ponoření se do samotného příběhu nebo zmáčknete klávesu escape.
Hlavní problém hry spatřuji v její ceně. I přes základní hráčský a kritický úspěch se patrně velmi problematicky bude dostávat k širší základně hráčů. Její cenovka se totiž téměř neliší od AAA titulů a v nejzákladnější verzi stojí 42 eur, v té nejvyšší 74 eur, což není úplně nejméně.