Ultimate Epic Battle Simulator – RECENZE – Proč by nás to mělo bavit?

Studio: Brilliant Game Studios

Žánr: Sandbox

Datum: Early Acces 12. dubna 2017

Pokud sledujete dění na YouTube a odebíráte pár mainstreamových youtuberů z čech a ze slovenska, určitě jste zaznamenali jednu velice zvláštní hru. Nosí název UEBS, nebo-li Ultimate Epic Battle Simulator. Tato hra v prvních třech dnech vydání, dosáhla 11 000 000 views na YouTube a je nyní šestá v best-sellerech na steamu.

Hra odpovídá na otázky, jak například dopadne boj Chucka Norrise proti tisícům slepic nebo zombie. A to samozřejmě dalo na YouTube prostor pro ,,clickbaity,, typu Chuck Norris vs. 2x Chuck Norris a tak podobně. Youtubeři ji zkrátka milujou. Hra je jednoduchá na pochopení a tak divák, který se dívá poprvé, neztrácí na zážitku a tak mají tato videa dost zhlédnutí. Někteří Youtubeři dokonce vymýšlejí k bitvám rozsáhlé příběhy.

Smysl hry je opravdu jednoduchý. Vzít obrovské číslo počítačem kontrolovaných jednotek, proti tisícům dalším, na proti sobě a nechat je mlátit se mezi sebou v místě a čase, který si vyberete. Hra nabízí opravdu širokou škálu jednotek a nijak se neomezuje, od vojáků z druhé světové války, přes Sarumanovo skřety až po stoly a šatní skříně. A to není vtip, opravdu můžete postavit vojáky z druhé světové války proti desítkám tisícům stolů a šatních skříní. Vyberete si z něco málo map, rozestavíte svoje jednotky a pošlete je do bitvy.

Jsou zde taky ultimátní hrdinové, kteří jsou opravdu silní a porazí mnoho stolů. Například ,,golden knight,, nebo-li zlatý rytíř a taky dokonce Chuck Norris.

Neříkal bych tomu úplně hra, každopádně je to dost zajímavý projekt. Myslím, že takovou hru jsem ještě neviděl. Můžete namítat Totally Accurate Battle Simulator. Rozdíl je obrovský nejen vizuální stránkou. Totally Accurate Battle Simulator je více taktický, člověk u něj přemýšlí jak porazit nepřítele, jak romístit jednotky a tak podobně. A pokud jste Totally Accurate Battle Simulator hráli a zkusili jste sandbox, tak jste určitě měli zkušenost s tím, že jakkoliv můžete mít dobrý počítač, hra vám nedovolí obrovské číslo jednotek a to zkrátka kvůli optimalizaci hry. Tímto jsem chtěl říct, že není hra ve které je tolik jednotek, navíc graficky pěkných modelů a animací, v reálném čase. Je to skoro nemožné.

To všechno je opravdu hezké. Technologie, optimalizace je opravdu na výborné úrovni. Ale co když to zapnete? Co vás napadne první udělat? Teoreticky tato hra vypadá opravdu dobře, není ji co vytknout. Dobře se sleduje na YouTube a dost i zabaví. Když jí ale pustíte, tak Vás dlouho bohužel bavit nebude. Pokud sledujete YouTube tak jste se dozvěděli všechno od Youtuberů. A když jste všechno viděli není, zase tolik věcí co chcete ve hře zkusit. Osobně jsem jí hrál dvě hodiny a už mě to opravdu začalo nudit. Možná jsem málo kreativní ale ačkoliv mě hra opravdu na YouTube bavila sledovat, skutečnost byla jinde.

Klady:

• zjistí vaši kreativitu
  • skvělá optimalizace a animace
  • na YouTube se opravdu dobře sleduje
  • možnost vybrat si jednotku a hrát za ní ve třetí osobě

Zápory

• po chvíli omrzí
  • nemá žádný vyšší cíl
  • poměrně vysoká cena
  • nadprůměrné hardwarové požadavky

Abych to shrnul. Hra určitě není dělaná pro každého a populární je jen kvůli YouTube kde vypadá opravdu dobře. Optimalizace je skvělá ale i tak jsou minimální hardwarové požadavky nadprůměrné, i když není se čemu divit. Když je člověk dosti kreativní dokáže si udělat nějaké scénáře a vymýšlet si příběhy. Ale vše to vede k jedinému, hra nemá žádný cíl. Myslím že to je opravdu problém, a proto to bude jenom krátkodobý hit, který za pár měsíců pohasne a už po něm neštěkne pes. Hra mě po zakoupení neoslovila. Proto hru hodnotím 2/5.