Umělá inteligence v Kingdom Come: Deliverance – TÉMA

Dnes si budeme povídat o jednom z nejúspěšnějších českých vývojářských studií, ne-li o tom nejúspěšnějším – Warhorse Studios. Jen těžko by někomu unikla jejich chystaná hra Kingdom Come: Deliverance. Hra s velmi propracovaným světem, běžící na skvěle vypadajícím Cry Engine 3. Vývojáři nám ze hry ukázali velmi dobře propracovaný soubojový systém (i když ve velmi rané fázi) a nyní vývojáře vyzpovídali pánové Petr Ferschmann a Jan Novotný, kteří se ptali Tomáše Plcha a ten jim povykládal o umělé inteligenci, která bude jistě velmi důležitou součástí hry.

kingdom-come-deliverance-1

Jako první nám pan Plch potvrdil, že umělá inteligence je skutečně jedním z těch hlavních stavebních kamenů hry. Ať už se jedná o všudypřítomné obyvatelstvo, které dává hráči dojem toho, že svět kolem skutečně žije, nebo zmiňovaný soubojový systém. Všechno, co se ve hře hýbe je vlastně podmíněné umělou inteligencí. Z celého rozhovoru je velmi zřejmé, že velký důraz je kladen na NPC, která budou podtrhávat celistvou atmosféru, ale častokrát vám bude i většina z nich zadávat questy. Padla také vcelku zajímavá otázka na to, jak budou NPC reagovat, když do jejich klasické naskriptované rutiny nabouráte útokem na jednoho z nich nebo něco na ten způsob. Podle vývojáře Plcha mají NPC reakce naskriptované, například když uvidí mrtvolu, zpozorní a začnou utíkat. Ovšem, podle toho, kde se nachází mohou reagovat „kontextuálně“. Jako příklad byla uvedena bitva, kde nikomu není divné, že hned vedle leží mrtvola, ale pokud se to stane na ulici, NPC která to viděla jako první poběží za jinou NPC, které má předat informace, například městské stráži.

Kingdom Come

Zároveň s tím se NPC chovají jinak v boji 1 proti 1, hráč proti více NPC a speciální AI je potom ve velké bitvě, kde si NPC například nevyberou cíl a neběží za ním, tak jak by vás to napadlo, ale začnou zkrátka s někým bojovat a soustředí se na tento boj. Zajímavý je i prvek náhody. Pan Plch ho demonstroval na NPC, kteří večer chodí do hospody. Večer nemá nic naplánováno, tak půjde do krčmy, co ovšem udělá, když jsou ve městě krčmy tři. Buď si NPC vybere tu, kterou má nejraději (do které chodí nejčastěji), nebo zafunguje onen prvek náhody, který ho pošle do jedné ze tří.

Přišlo také upozornění, že celý svět Kingdom Come: Deliverance je/bude vymodelován podle designerů a grafiků, takže není náhodně generovaný a všechno, je předem dané. Louky, stromy, květiny, řeky a to vše i na druhé straně světa. Zároveň si ale museli vývojáři dávat pozor na výkon, především u konzolí, a někde tak museli šetřit. Jedno je ale jasné – svět Kingdom Come: Deliverance je na sto procent živý a vždycky se v něm něco děje. Už teď se nemůžu dočkat, až hra vyjde!