Uncharted 4 – RECENZE

I přesto, že náš magazín je orientován především na PC hráče, tak existují tituly, o kterých v žádném případě nemůžeme nic nenapsat. To se týká i veleúspěšné série pro PlayStation. Desátého května spatřilo světlo herního světa její čtvrté pokračování. Každý z nás měl zajisté v životě období, kdy byl zarytým lovcem pokladů, ať už z vlastního popudu nebo díky populárnímu filmu s Indianem Jonesem v hlavní roli. Pokud jste si tentokrát nepřečetli nadpis článku, již musíte jednoznačně vědět, že není řeč o ničem jiném než o konzolové sérii Uncharted s Nathanem Drakem, za kterou stojí proslulé studio Naughty Dog, jenž je v současnosti již synonymem pro hru Crash Bandicoot.

Uncharted 4 je titul, který patří rozhodně mezi zatím nejúspěšnější tituly roku, viz i kritické hodnocení 93/100. (Metacritic.com) Na čem tedy tento úspěšný díl série stojí?24154_uncharted-4-a-thiefs-end-madagascar-screenshot-15-1920-0-1466700475

V první řadě nadchne grafické zpracování. Vývojáři prostě „vyždímali“ z PS4 všechno co mohli a barevnost džungle si o to doslova říká. S tím souvisí i atmosféra celého prostředí, která na hráče působí neuvěřitelným dojmem a připomene leckteré úspěšné filmové tituly.

Příběh je tentokrát tak trochu retrospektivní a jedná se o částečný návrat do minulosti. Nathan Drake již žije poklidný život, dokud k němu nepřijde nabídka, která se neodmítá a adrenalinový zážitek může začít. Výborné vyprávění příběhu v atmosférickém prostředí tvoří skvělou kombinaci. Vše je doplněno o potřebné „kýčové“ padouchy (byli bychom zklamáni, kdyby tomu bylo jinak) a poklady s obrovskou hodnotou. Postupně se nám také osvětluje minulost hlavního hrdiny a jedná se tak nejspíše o nejlepší příběhovou linii celé série.

Uncharted-4_drake-rope-bridge_14344290511

Uncharted 4 doplnil také multiplayer, ale je zaměřen především na zaryté fanoušky, možná spíše pro opravdové maniaky, jinak není o moc stát. Přirovnání nalezneme například v multiplayeru titulů Assassins Creed. Stále dokola se nám potvrzuje, že příběh je klíč.

Komu tedy čtvrtý Uncharted doporučit? Rozhodně všem, kdo chtějí zažít adrenalinovou honbu za pokladem v dech beroucím prostředí.

+ Grafické zpracování a příběh.

– Skoro zbytečný multiplayer.