Until We Die – RECENZE – Metro jako strategie!
Potemnělé tunely, kterými se kdysi proháněla ocelová monstra a pomáhala cestujícím v uspěchaném světě přesunout se ještě rychleji k jejich cíli, teď slouží lidem jako jejich poslední útočiště. Armády mutantů se blíží ze všech stran a jakmile padne poslední obranná linie, už je nic nezastaví. Taky vám to připomíná Metro?
- Datum vydání: 3. června 2021
- Vývojář: Pixeye Games
- Platformy: Nintendo Switch, Microsoft Windows, Mac OS
Unitl We Die je strategie s neuvěřitelně jednoduchým nápadem, který přesně vystihuje už samotný název. Hráč se posunuje z jedné obrazovky na druhou a přitom brání svoji základu, svoji vlastní stanici metra, dokud úplně všichni nezemřou.
Ve stanici není ničeho dost, máte k dispozici jenom pár dělníků s jejichž pomocí se musíte posbírat dostatek surovin a jídla, zatímco se bráníte vlnám mutantům.
Cílem hry je přežít 30 herních dní. Což je při neustálých tocích celkem dlouhá doba. Na začátku jsou vlny mutantů menší a ne tak otravné, s přibývajícím čase v tunelech se k vašim barikádám blíží pořád větší skupiny s mnohem silnějšími potvorami. A protože samotné bránění není dost náročné, nesmí umřít hlavní hrdina Ivan a nesmíte přijít o generátor ve stanici, jinak hra skončí dřív.
Takže hlavním úkolem je připravit stanici, všechny barikády jsou jenom dočasné a během boje o většinu z nich přijdete. Vaši spolubojovníci nejsou žádní vojáci, ale obyčejní lidé, vystrašení a spoléhající na vaše vedení.
Until We Die na první pohled těží z Metra, všechny ty tmavé tunely a mutanti v moskevském metru mě nutí srovnávat to zasazení. Ale myslím, že to není nutně špatně. Jde o zábavnou, hezky zpracovanou hru, která není vůbec špatná. Ale, není ani perfektní. Unitl We Die je jenom to, co slibuje název, side-scrolling strategie, ve které brání vlastní stanici metra a snažíte se udržet všechny naživu. Nic víc.
Hodnocení 7/10