Zombie Army 4: Dead War – RECENZE – Nač něco měnit, když to skvěle funguje – 2/2
V první části recenze jsme si ukázali příběh, do kterého je Zombie Army zasazena a dostali se k prvkům, ve kterých hra exceluje. Jednalo se o grafiku se zvukem a teď se podíváme na samotný gameplay.

Jednotlivými kapitolami se prochází pomocí checkpointů a save housů, ve kterých lze vše doplnit a vylepšit zbraně. K dispozici jsou tři typy zbraní/útoků. Jedná se o útok na blízko nožem nebo pěstmi, následuje zbraň na dálku, vycházející ze série Sniper Elite a následně zbraň na blízko, například brokovnice nebo automatická puška. K dispozici má hráč celkem tři spelly. První je určen k útoku na blízko a je vybaven elektrickým nábojem. Druhý je určen k hlavní zbrani a poskytuje například rychlé přebíjení nebo automatický headshot. Třetí spell je “finisher”, který vám naběhne po deseti za sebou zabitých zombie a jeho použití vám doplní zdraví. Co se týče munice a zdraví, tak toho je ve hře opravdu málo.
Zde totiž nastupuje promyšlený princip kooperace. Hrači se musí navzájem krýt, případně se zvedat, hledat bedny s náboji a plnit společně mise. A v případě, že se rozhodnete hrát na tu nejvyšší obtížnost, tak můžete očekávat i něco z klasických soulsovek. Jedno kolo totiž budete opakovat několikrát, než jim dokážete bez problému projít. Rozdávání headshotů a stackování high comba u obyčejných zombies je jedna věc, ale stačí jenom trochu popojít hrou a bude vám jasné, že hra může nabídnout mnohem více. Objeví se obrnění zombies, zombie snipeři, budou na vás létat granáty a všechno završí tank, který drží dohromady kusy masa a zničit ho není vůbec sranda.

Všechny zbraně lze upgradeovat, ale nejdřív musíte najít balíčky v jednotlivých kapitolách, což se nemusí vždy podařit. V průběhu hry vám taktéž pomáhají různé perky, které lze vylepšovat pomocí plnění výzev. Abychom to shrnuli, tak Zombie Army patrně nemá smysl hrát v singleplayeru. Naplno totiž vyniká zejména v kooperačních hraní, kde může nabídnou hodiny zábavy.